dUeT!

memandaNGkan mlaM ni tenet aku lju dan aKu teLah dapaT idea Yg agak berNas kot...aku mErajinkaN diri akU tuk buaT posT ni...

1- apa maKsud duet pada pandngan amPa??
2-AdakaH duet AmaT penting daLam idup amPA??

ni persoalan aku yg aku masih nk cri jwpan sampai skang..
ni pendapat aku yang aku nmpk pada sesetengah owg dan apa yg aku alami seniri.

dueT memg amat berguna tuk bli mcm2 like keta,moto,baju,mknan,dan mcm2 keperluan idop dan keinginan idop.betul x?? (sapa ckap x, 2 kna p check otak la..)

next, aku agak terkesima bla abg aku kata" duet kalau byk pown ang x bley bwak p mati"..tme 2 bru aku tersedar bhwa aku ni dah agak jauh dilarikan diri ke godaan duniawi...coz bru aku perasan aku ni dok kejaq dunia ja..ni aku nk citer skit pasal pglaman aku tme nk abes sem 1 blan lepas..

tme tu ada lg 3 mggu nk final...ada memba aku ajk g makan kt mamak..aku pown x kisah la coz dia sniri nk blanja aku minum air..bla dah abes mkan ada sorg mamat ni datg kt meja aku ngan memba aku makan.rupanya memba yg blnja aku mkan nak aku join 1 bisness ni, aku x kisah dah owg nk bg ilmu aku pown dgrla..ari aku dgr menda 2,aku blik kolej kul 4 pg (bdk blik aku dah terbongkang tme aku blik)...fuh mmg aku bt keja gla...tp aku masa 2 x prasan apa2..

dua ari lps 2,aku g lepak lg dgar mamat 2 citer psal menda yg sama dan tmpt yg sama (dah la kt luar) aku blik kolej kul 3 pg,lbih skit kot..esoknya aku pown p lg..blik kolej pown cam ari sebelumnya..

akhirnya skang ni bla aku terpkir pasal menda yg aku bt 2 aku terasa betapa naif dan betapa jahiliahnya aku bt menda bodo pastu balik kolej kul 3,4 pg...smua ni kerana terlalu taksub kpd kuasa duet yg x bley bawak p mati....

reNungan~
1-ampa bley tgk sniri owg yg dok kejaq duet tp x kejaq akhirat.
2-maSa depa x teRurus dan terblik ngan owg besa
3-smayg lg la..konfem x kushuk(btul kot aku eja ni) yg tiggl smyg lg la byk..
4-msa stdy mmg konfem slmt tggl.

pesAnan Aku~
1-jangaN jd mcam diri aku sebelum ni
2-pegang pda kta abg aku...lau bley smua duet yg ampa dok perabis kt bf / gf 2 adlh lbih baek blnja adik2 sniri coz adik2 ampa 2 drh dgg ampa sniri & bf / gf blum konfem jd tman seumur idop lg
3-couple 2 x bgus..(perabis msa,duet, dan pkirla sniri)

2 ja kot stkat ni...see you when i see u..

Share:

0 komen