Journey to the house!


arini aku rsa rjin nk tulis post xtau sbb apa..tp mgkn dikeranakan ketak-tahu-an nk bt mmda len yg lbey bagus dri 2lis mmda nie...so, kali nie aku nk berkarya mgenai pangalaman aku pulang ke rmah..dengan berbekalkan moto wave 100 yg dh siap modified 2 lah aku mengembara pulang ke rumah

pada tggal 21.3.2010 iaitu 2 ari lepas final aku mula mngglkn kolej aku yg bernma Kolej Perindu a pd pkul 8.30 pg.lpas mkn kt seksen 2, aku pown mula la grk ke teluk intan..jauh gak tluk intan 2, dkt 2 jam gak bru nk sampai kt umah kwn aku 2..aku p tmpt 2 pown sbb kwn aku suh amik brg kt dia tuk kawan aku yg lg stu.kwn aku yg lg 1 tu lah yg blik skali ngan aku (ayat fail bm nie)..sampai ja kt umah dia, mak dia pelawa mkan nasi impit ngan sambal bilis..pergh..sedap x tertulis..mak dia kta nie mkanan owg jawa...aku x ksah asalkn bley mkan..lma jgkla aku stop kt umah dia lam 3 jam lbey la siap tdoq lg..lepas 2 aku g mlwt Mrsm Pasir Salak, tmpat kwn aku pny mktb da..

next, aku truskan prjlnn ke parit buntaq plak, aku p umah kwn aku yg blik skali ngan aku. smpai kt umah dia, mak dia jamu bihun sup...apalg mkan la bkn sng nk dpt maknn free..

last stop aku kt petronas seberang jaya coz aku berhnti solat mgrb + isyak...fuh.. lma gak aku nek moto nie...tpat 8.30 mlm aku smpai kt umah...

aku lupa lak nk amik gmbaq tme jln2 tp aku smpat la amik 1 gmbaq ja ni dia~

nie tme kt teluk intan msa tggu kwn aku nk mai amik aku p umah dia...

2 jela kot for this tme..i see u when i see u..
salam~

Share:

0 komen